voga

5 tips voor sporthaters

Vind jij het moeilijk om de motivatie op te brengen om te gaan sporten, en verzin jij iedere keer excuses om maar niet te hoeven gaan? Je weet diep van binnen dat je het eigenlijk zou moeten doen, en je wilt het ook echt wel, maar op de een of andere manier, linksom of rechtsom, wat je ook probeert het lukt je maar niet om het vol te houden.

Met de volgende 5 tips lukt het je vast wel om te beginnen, én om het vol te houden.

1- Wees niet zo streng voor jezelf.

Je hoeft geen 5 km te rennen, echt niet, een half uur wandelen per dag is ook lichaamsbeweging. Als jij niet van hardlopen houdt is het zaak om te kijken wat wel bij je past. Wandelen of fietsen met of zonder hond of samen met een vriendin vind je misschien wel leuk. Extra leuk om daarna samen een kop thee te drinken.

Foto credits: Bruce Mars via Pexels.com

2- Begin met kleine stappen.

Ga niet meteen als een malle 4 keer per week trainen, wees realistisch. Begin rustig aan met bijvoorbeeld een keer per week een training of sport die je leuk vindt, en bouw dat langzaam uit. Als jij meteen van jezelf verlangt dat je 3 of 4 keer per week moet sporten is de kans op teleurstelling groot, om over blessures nog maar te zwijgen.

3- Neem een aantal proeflessen bij verschillende sportscholen of clubs.

Bij de meeste sportscholen of clubs mag je één, of soms meerdere gratis proeflessen volgen. Zo kom je erachter wat wel, en wat zeker niet bij je past.

4- Shop een leuke sport-outfit.

Shoppen, daar houden we van, toch? Je voelt je zelfverzekerder in de sportschool in een leuke outfit. Dus las een shop-sessie in en ga los bij de Adidas, Reebok, Nike of welke sportwinkel dan ook.

5- Just do it.....

Kom op, als je het echt wilt moet je het ook gewoon doen, geef jezelf die schop onder je kont die je met squats superstrak gaat maken, trek die te gekke nieuwe outfit aan en GA....

Categorie