Wat worden de food-trends van 2020?

Ook al is 2019 pas halfweg, er worden al volop voorspellingen gedaan door allerlei onderzoeksbureaus en trendwatchers over de 2020 trends. Social media speelt een grote rol in het ontstaan en standhouden van trends, en retailers spelen daar handig op in. De voedingsindustrie moet nu meer dan ooit rekening houden met een kritische consument, die zijn mening door diezelfde social media wereldkundig kan maken. Food-bloggers met veel volgers (denk vanaf 40 a 50.000) zijn in staat om trends neer te zetten en hebben een grote invloed op het consumentengedrag.

Wat worden de food-trends voor 2020?

Foto credits: Simona Todorova via unsplash.com

1- We gaan nog meer op de natuurlijke/biologische toer. We worden ons steeds meer bewust van het feit dat wat je in je lichaam stopt, belangrijk is voor een gezonde buiten en binnenkant. We gaan nog meer letten op toevoegingen zoals suikers, zout en kleurstoffen.

2- We willen steeds minder voedsel weggooien en worden ons nog meer bewust van de wereldwijde voedselverspilling. Ook de verpakking krijgt meer aandacht, steeds minder mensen willen plastic draagtassen en nemen zelf een boodschappentas mee naar de supermarkt. De supermarkten bieden ipv plastic op de afdeling groenten en fruit ook papieren zakken aan. De Jumbo bij mij in het dorp is hier een goed voorbeeld van, Hallo Jumbo...heel goed bezig.

3- Food to go wordt steeds normaler in 2020, en dan de gezonde variant. Verse soepen, salades, groentesappen en andere gezonde maaltijden zullen gretig aftrek vinden. Met onze drukke banen en gezin, willen we gezond eten maar wel het gemak hebben dat een ander die lekkere gezonde en verse maaltijden voor ons bereid. 

Categorie